Excursie Gelderland op 16 mei 2024

Wanneer u dit leest, is het nog winter en dan is het nog leuker om alvast plannen te maken voor het nieuwe tuinseizoen.

Onze voorjaarsexcursie gaat deze keer naar Gelderland. We bezoeken twee tuinen. De eerste in Kesteren en de tweede in Wageningen.

In Kesteren zullen we door de enthousiaste eigenaar van “Onze tuin” worden ontvangen die ons na de koffie/thee in een rondleiding alles zal vertellen over de totstandkoming van de tuin. Een zeer verzorgde en goed onderhouden tuin met kleurrijke borders en uitgekiende zichtlijnen die voor verrassende doorkijkjes zorgen en uitzicht op het Betuwse landschap bieden. In 2019 hebben de eigenaren ook nog een biodiversiteitstuin aangelegd met een poel en een bloemenweide die druk bezocht wordt door velerlei insecten.

Van Kesteren rijden we richting Wageningen waar we gaan lunchen.

’s Middags blijven we in Wageningen en brengen we een bezoek aan de botanische tuin Belmonte.

Deze tuin behoorde oorspronkelijk bij het landgoed en na WO II heeft de universiteit van Wageningen dit overgenomen en inmiddels is de tuin in handen van een stichting. Het is een prachtig, groot park met veel bijzondere bomen en struiken.Een gids zal ons daar alles over kunnen vertellen. Als we geluk hebben bloeien de magnolia’s of misschien de rododendrons of de sierkersen.

Hierna gaan we terug naar Den Haag en hopen rond 18:00 uur bij het CS terug te zijn.

We vertrekken om 8:30 uur vanaf het Centraal Station. De bus staat op het busplatform boven het station helemaal achteraan aan de kant van de uitstaphaltes. We reizen deze keer met een andere busonderneming. U kunt de bus herkennen aan de naam JoJo Tours of Vreugde Tours.

Voor Groei & Bloei Den Haag is 2024 een feestelijk jaar vanwege het 150-jarig bestaan. Daarom heeft het bestuur besloten een bijdrage in de kosten te leveren zodat deze kosten voor de leden beperkt kunnen blijven tot € 50.- en € 65,- voor niet-leden. Dit is inclusief de entree voor de tuinen, koffie/thee, lunch en fooi voor de buschauffeur.

U kunt het bedrag overmaken op NL42INGB0003428311 t.n.v. KMPT afd. Den Haag o.v.v. Gelderland. Op de bankoverschrijving graag ook uw eigen naam vermelden en als u voor twee personen betaalt dan graag beide namen.

Aanmelding vóór 2 mei bij Ria Smits tel. 070 3683966 of email

hmsmitsdebruin(at)hotmail.com

of bij Anneke Nieuwenhuis tel 070 3543433 of annekecnd(at)gmail.comHierbij graag uw (email)adres en mobiel telefoonnummer vermelden en of u wel of geen lid bent.

Alleen op 16 mei zijn de mobiele nummers 06 41772136 (Anneke Nieuwenhuis) en 06 48253202 (Saskia Horn) bereikbaar.

De excursies gaan door bij deelname van 25 personen of meer. Bij annulering krijgt u 8 dagen voor vertrek bericht en wordt het gestorte bedrag teruggestort. Indien u zelf de excursie tot 8 dagen voor vertrek annuleert, wordt het gestorte bedrag teruggestort onder aftrek van

€ 12,50 administratiekosten. Bij annulering binnen 8 dagen voor vertrek vindt geen terugbetaling plaats.