Den Haag

Einde zomer excursie Noord Brabant op 29 augustus.

We vertrekken om 9.00u vanaf het busplatform Den Haag Centraal en we verwachten rond 17.30u weer terug te zijn. De bus staat helemaal achteraan aan de kant van de uitstaphaltes. Ook deze keer reizen we met een andere busonderneming. U kunt de bus herkennen aan de naam JoJo Tours of Vreugde Tours.

Op deze excursie bezoeken we 2 prachtige tuinen in Brabant.

We beginnen met een bezoek aan de "Beukenhof" in Sleeuwijk. Rondom een 100 jaar oud huis is een landschapstuin van 3500 m2 aangelegd die zijn structuur ontleent aan beukenhagen. In de luwte van deze hagen zijn diverse tuinkamers ingericht waarin kleur een belangrijk thema is. Prieel met wisteria en klimrozen. Naast een collectie rozen en vaste planten zijn er meer dan 200 hosta's en tal van opvallende bomen.

We worden ontvangen met koffie/thee en wat lekkers.

De lunch gebruiken we in een restaurant in Sleeuwijk.

Na de lunch gaan we richting Den Hout naar "Tuinen de Verwondering". Deze 2 ha grote tuin is ook een landschapstuin. De weilanden en oude eiken zijn in de loop der jaren veranderd in een paradijsje van flora, fauna, water en kunst. Vanuit het huis zijn twee zichtassen; een langwerpige smalle vijver met aan weerszijden gemengde bloemenborders en een grote meanderende vijver langs een platanenlaan met mooie oeverbegroeiing. Sfeervolle tuinkamers, een fruitlaan, grassen. "Een Belevingstuin".

Ook daar ontvangst met koffie/thee en iets lekkers.

Voor de afdeling Den Haag van Groei&Bloei is 2024 een feestelijk jaar vanwege het 150-jarig bestaan. Daarom heeft het bestuur besloten een bijdrage in de kosten te leveren zodat deze voor de leden beperkt kunnen blijven tot € 50.- en tot € 65,- voor niet-leden. Dit is inclusief de entree voor de tuinen, koffie/thee, lunch en fooi voor de buschauffeur.

U kunt het bedrag over maken op de ING rekening NL42INGB0003428311 t.n.v. KMPT afd. Den Haag o.v.v. Brabant. Op de bankoverschrijvinggraag ook uw eigen naam vermelden en als u voor twee personen betaalt dan graag beide namen vermelden.

Aanmelding vóór 15 augustus bij Ria Smits tel. 070 3683966 of email hmsmitsdebruin@hotmail.com

of bij Anneke Nieuwenhuis tel 070 3543433 of email;

annekecnd@gmail.com

Hierbij graag uw (email)adres en mobiel telefoonnummer vermelden en of u wel of geen lid bent.

Alleen op 29 augustus zijn de mobiele nummers 06 51466545 (Nelly) en 06 42419957 (Renee) bereikbaar.

De excursies gaan door bij deelname van 25 personen of meer. Bij annulering krijgt u 8 dagen voor vertrek bericht en wordt het gestorte bedrag teruggestort. Indien u zelf de excursie tot 8 dagen voor vertrek annuleert, wordt het gestorte bedrag teruggestort onder aftrek van € 12,50 administratiekosten. Bij annulering binnen 8 dagen voor vertrek vindt geen terugbetaling plaats.

Raadpleeg ook geregeld onze website www.denhaag.groei.nl

.